Din Menu
Fra fotoalbummet...

Nyeste artikler
> Billede ind i profil
> Optimer tabler i dat...
> Total Commander
> Redirect en side
> Mods / Infusion op p...
Downloads
SE ALLE DOWNLOADS...
Nye downloads
SurrealExperience 17
Luxury Yachts 10
Glare in Dark 66
AS-AppStore 36
AS-Global 20
AS-yellow_star 24
Hitman Games Zone 19
AS-Football 23
AS-Christmas 40
JuleCountdown til c... 20
Top 5 downloads
buzzlightyear 2588
junglebook 2576
Disney2 2538
php-fusion-7-01-02 2505
Disney1 2450
mickey-pluto. 2437
Opgraderingspakke v... 2168
danish_locales_v7_1 2156
Themes-phpfusion.dk
Facebook
Facebook

Pernille

statistik
Screenshots DB
Total Images: 796
Latest Images









statistik
Fra fotoalbummet...

Connect via Facebook
Connect via Facebook
Select your language
Danish Language Danish   English Language English
Fødselsdage i Marts
03.03 Casper94 (30)
04.03 Hjorten (67)
09.03 morten (64)
10.03 zigozigo (58)
12.03 jcubbin (69)
12.03 J-cubbin (69)
22.03 vincentvega (53)
23.03 foxeri (44)
24.03 Yvonne (67)
27.03 bscargo (52)
27.03 mikkel-m (35)
29.03 dalgaard (51)
Tilfældig Billede
Udtalelser fra brugerne
"Først da jeg så denne her side tænkte jeg ved mig selv: "Det er et spild af serverplads" Men efter jeg oprettede mig som bruger må jeg sige: "WOW den styre!!"

Har i det også på samme måde?..."

HeavyThunder
Reklame
Antispam
Se indlæg
PHP-Fusion - Assensvej.dk » YouTube/Facebook » Facebook
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvis du har klikket på et link, der lover dig den triste historie om en pige,
assensvej
Er du en af de mange tusind danskere, der de seneste dage er gået i en fæl Facebook-fælde?

Hvis du har klikket på et link, der lover dig den triste historie om en pige, der blev kørt ned med 100 km/t, fordi hendes venner ville lave sjov med ...hende, så er svaret ja.
LÆS OGSÅ: Facebook kan koste dig dyrt

Bag linket, som mere end 100.000 danskere brugere foreløbig har klikket 'Synes godt om' til og postet på deres profil, gemmer sig ifølge CSIS Security Group en kampagne, der dybest set har til formål at få penge op ad dine lommer via fristende reklamer. En såkaldt likejacking.
Sådan kommer du ud af det igen

Når du har accepteret at poste videoen på din profil, ryger du over på et dansk website, der er fyldt med reklamer. Du bliver lovet store præmier og julegaver, hvis du til gengæld oplyser blandt andet dit mobilnummer, dit navn og din alder.

Derfra kan du godt forberede dig på en regn af SMS-reklamer, der skal skabe et kontant udbytte til afsenderen. Har du allerede har klikket, postet og delt ud af dine personlige oplysninger, er der kun ét at gøre.
LÆS OGSÅ: Facebook ved, hvornår du bliver droppet

Fjern status fra din profil og applikationen fra listen under 'Mine applikationer'. Og så vil det være en populær gestus at underretter dine Facebook-venner, der måske har klikket på linket på din profil, om hvad det er, du har rodet dig selv og dem ud i.

CSIS Security Group anbefaler, at man altid udviser forsigtighed med at klikke på links der deles via Facebook - også selvom indholdet er på dansk som i dette tilfælde.
Hvad er LIKEJACKING?

Likejacking er en særlig form for fup, hvor almindelige Facebook-brugere skal lokkes til at klikke på en 'synes godt om' knap knyttet til en specific kampagne. Ved at gøre dette kommer brugeren, ofte uden at vide det, til at poste samme besked besked videre til venner og bekendte. På den måde er likejacking en slags orm der med lidt hjælp fra uforsigtige brugere spreder sig på Facebook.

Kilde: CSIS Security Group
HUSK at læse reglerne for Brug af Debatten - Spørgsmål i privat beskeder og på msn, besvares ikke uden aftale.

Ekspert.
En ekspert er en, der har begået om ikke alle, så i hvert fald de groveste fejltagelser inden for sit felt

Niels Bohr, atomfysiker, 1865-1962
www.assensvej.dk/images/assensvej2Dbac.png
 
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Videre send link Kravlegården på Assensvej 3 16-01-2013 20:06
5 Tilfældig link MOD's v7 5 27-11-2011 18:37
5 Mest Viste Link og 5 nyste links MOD's v7 3 26-11-2011 22:06
Slet profil link Tips og tricks,elementer mm v7 2 19-05-2010 15:23
Link til oss Generel debat - PHP-Fusion v7 2 17-05-2010 06:33