Din Menu
Fra fotoalbummet...

Nyeste artikler
> Billede ind i profil
> Optimer tabler i dat...
> Total Commander
> Redirect en side
> Mods / Infusion op p...
Downloads
SE ALLE DOWNLOADS...
Nye downloads
SurrealExperience 17
Luxury Yachts 10
Glare in Dark 66
AS-AppStore 36
AS-Global 20
AS-yellow_star 24
Hitman Games Zone 19
AS-Football 23
AS-Christmas 40
JuleCountdown til c... 20
Top 5 downloads
buzzlightyear 2604
junglebook 2589
Disney2 2553
php-fusion-7-01-02 2518
Disney1 2471
mickey-pluto. 2453
Opgraderingspakke v... 2182
danish_locales_v7_1 2171
Themes-phpfusion.dk
Facebook
Facebook

Pernille

statistik
Screenshots DB
Total Images: 796
Latest Images









statistik
Fra fotoalbummet...

Connect via Facebook
Connect via Facebook
Select your language
Danish Language Danish   English Language English
Fødselsdage i April
02.04 Bubbi (32)
02.04 quiki (42)
04.04 Thomas (53)
07.04 paulen (71)
11.04 jimtheknopf (41)
13.04 mflb83 (41)
14.04 pkpedersen (61)
14.04 egsvang (57)
15.04 ManHunterZ (66)
17.04 johnnysay (58)
17.04 danielp8240 (41)
25.04 Morten112vejen (33)
28.04 leif (85)
Tilfældig Billede
Udtalelser fra brugerne
"SUPER SIDE

Jeg undrer mig bare over at jeg ikke har stødt på den før...... Dumme mig."

Teamtwilight
Reklame
Antispam
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
? vedr. upload af nyt site fra locale til host?
Brian
Hey

Lige smidt ny site op og køre live (OneCom) og i den forbindelse er der dukket et par ting om jeg ikk’ lige helt har styr på:

1.
Æ-Ø-Å
Hva’ sker der lige for dem – eller mangel på samme, hva’ det jo nærmere er?!?

De mangler (bliver erstattet af ”?” i stedet) sådan hist og pist, for sjovt nok ikk’ alle steder – ville da ellers mene hvis der var et problem med at vise æ-ø-å, så ville det være galt alle steder og ikk’ som tilfældet kun nogle steder.
Jeg formoder det er Databasen der er årsagen, for har kopieret hele sitet fra nette ned lokalt via Total Commander for at havde det samme begge steder – efterfølgende lige rettet i config filen så det ku’ køre lokalt igen, været inde og oprette en sikkerhedskopi af database på nettet for derefter at genskabe den lokalt og efter dette er der problemer med at æ-ø-å lokalt også!
Har prøvet OneCom’s support – men det går åbenbart ind under ting de ikk’ yder support på – flot!
Eneste de kom med var da jeg spurgte om det nu også var rigtigt at der under Servers Forbindelsestegnsæt sku' stå utf8_general_ci da jeg oprettede databasen, for undrede mig over jeg ikk’ ku’ ændre det til latin1_danish_ci, som jeg så gjort ifl. den tutorial video jeg har fulgt – men kunne ikk’ vælge latin1_danish_ci på listen på det tidspunkt, men blev så også fortalt at den ska’ står til utf8_general_c, så… Hmm…
Men prøvede lige at ændre det til latin1_danish_ci lokalt alligevel (for ka’ jeg sjovt nok nu) men det ændrede ikk’ noget ift. æ-ø-å, er stadig galt, så nok ikk’ dér problemet ligger?

Tutsi var så behjælpelig med at lave en .htaccess fil til mig indeholdende add defaultcharset utf-8 – som vel egentlig også underbygger at der ska’ stå utf8_general_c i Forbindelsestegnsæt, men desværre har det ikk’ gjort nogen forskel?

2.
Savner lidt at forstå hele Mail systemet på sådan en side.
Valgt at bruge funktionen: Skal der bruges mail til at færdiggøre tilmelding? Men da en ny bruger så modtog den der fine mail med aktiverings-linket, så linkede den til //localhost… - kom så udover dét ved at få tilsendt linket og så bare ændre starten til selve sidens adr. i stedet og så sende den retur, som så virkede, men hva’ mangler jeg at gøre, så det bliver den rigtige adr. der kommer til at stå i linket?

Har efterfølgende oprettet mig en mail svarende til sidens navn på OneCom, som så også videresender til min egen mail, hva’ da også virker – men ka’ underligt nok ikk’ få funktionen Kontakt siden til at virker, hvis man bruger selve formularen der er på siden - virker okay, hvis man bare bruger linket der er dér, som sender via ens alm. mail-program.
Hva’ går der galt dér, der skrives at mailen er sendt efter at ha’ trykket Send besked, men den kommer aldrig frem?
 
Skrevet d. 20-04-2024 11:40
Reklame Agent

Antal indlæg: n^x
Tilmeldt: Altid

IP: localhost  
Tutsi
Er din mail sat rigtig op i administrations delen?

ÆØÅ giver mange sider problemer, Det er individuelt hvad der skal til, men som oftest bliver det da løst. Når du har flyttet det hele frem og tilbage flere gange, kan der nemt være kommet en fejl et stedt. Jeg ville vælge at lægge en ren udgave op på nettet, og så flytte filerne over et par stykker ad gangen. Er der fejl i dem, vil du opdage hvor. Det samme gør du med databasen bagefter.
______________________________

Hilsen Ellen

______________________________
www.jensens-madbl...


"Den som opfatter sig som færdiguddannet, er mere færdig end uddannet"
 
Brian
Mail sat rigtig op i administrations delen... øhhh - tænker du på den mail adr. der står inde under administration/opsætning/hovedopsætning/Sidens mail adresse:?
For den passer - jo også dén der skrives som mail adr. på Kontakt siden, som en mulighed, hvis man ikk' ønsker at bruge selve formularen - og den virker jo godt nok.

Hmm... Lige pt. sidder jeg så med det problem at jeg mangler æ-ø-å både på net version og den jeg har lokalt, så hjælper vel ikk' noget at uploade igen - ska' jeg så gå et skridt baglæns i det lokale hvor der var æ-ø-å og så uploade dén og så må jeg bare bagefter rette de ting til der evt. er lavet efter den v.
Det du tænker som en løsning?

Men ka' da godt se det nok er smart at up/dl-loade i bider fremfor at ta' det hele på én gang - hva' man vel så ikk' lige ka' med databasen...

Jeg er så bare ikk' helt med på om det er i dababasen problemet ligger eller om det er siden som sådan, problemet opstod jo først lokalt da jeg smed databasen fra nettet af - men igen, så mangler jeg alle å'erne i Navigation ved Foreslå link/nyhed osv. og dét opfatter jeg ikk' som værende en del af databasen men siden som helhed, så igen hmm...
 
Tutsi
Når man kopierer en database skal man være opmærksom på hvad den kopieres som. Her tænker på f.eks, latin1_danish_ci. Der skal være det samme både når man kopierer og lægger ind igen.
______________________________

Hilsen Ellen

______________________________
www.jensens-madbl...


"Den som opfatter sig som færdiguddannet, er mere færdig end uddannet"
 
Brian
Dælme ikk' lige med på hva' jeg ka' gøre ved det - fandt ud af jeg kunne gå ind i DDM og alle steder i forum hvor det var galt og bare ændre ? til hva' det nu sku' være - så det ligesom på plads.
Havde også problemet med nogle titler i administration/infusioner, f.eks. "MySQL Database optimeringsværktøj" og "Nedtælling Administration" hvor der også var ? istedet for æ - men den klarede jeg så ved at slette og installere igen.

Men hva' jeg så lige gør ved resten, det har jeg ikk' lige nogen anelse om, tænker på det jo stadig galt flere steder i Navigation, andre steder i administrations delen og da sikkert også andre steder jeg ikk' lige har set endnu...

Men f.eks. Navigation, da det jo bare locale filen den tar' oplysningerne fra - men den ser jo rigtig nok ud, ingen ? tegn i den, så ved ikk' ikk' lige hva' jeg ka' gøre ved den - og resten for den sags skyld...
Mig
 
Tutsi
Link til siden??
______________________________

Hilsen Ellen

______________________________
www.jensens-madbl...


"Den som opfatter sig som færdiguddannet, er mere færdig end uddannet"
 
Brian
Sender lige en PM'er Smile
 
Tutsi
Modtaget. Kigger på det når jeg kommer hjem,
______________________________

Hilsen Ellen

______________________________
www.jensens-madbl...


"Den som opfatter sig som færdiguddannet, er mere færdig end uddannet"
 
Tutsi
Prøv lige og tjekke dine locale files. Jeg tror du skal rette der.

æ skal stå som æ

ø skal stå som ø

å skal stå som å

Der er jo ingen problemer når man skriver på siden, så mon det ikke bare er i locales.
______________________________

Hilsen Ellen

______________________________
www.jensens-madbl...


"Den som opfatter sig som færdiguddannet, er mere færdig end uddannet"
 
Brian
Vil jeg da prøve og se om det gør en forskel - for tror da også kun det er i locale det stadig er et problem, som du også er inde på...

Så bare lidt spøjst hvis det sku' være nødvendigt, har det jo ikk' været hidtil - men ka' da være det er nødvendigt for at få det til at stå rigtig og så man evt. ka' gå ind og rette tilbage til de alm. æ-ø-å igen bagefter - må jo komme an på en prøve Wink

Takker. Smile
 
Brian
Har nu prøvet med ø som i Søg og med å som i Foreslå - der begge står i Navigation, godt nok fundet i to forskellige php'er.
Men det virker vist ikk' - har også prøvet i forskellige variationer såsom at lave mellemrum inden/efter koden, undladt ; i koden - men ingen succes, desværre...
Frown
 
Tutsi
Du må ikke undlade noget, det er faktisk ret vigtigt. Skal du f.eks. skrive bæk, SKAL der stå bæk
______________________________

Hilsen Ellen

______________________________
www.jensens-madbl...


"Den som opfatter sig som færdiguddannet, er mere færdig end uddannet"
 
Brian
Startede jeg så også med at prøve, men ændrede ingenting.
 
Tutsi
Du har ingen problemer med æøå. Hvis du kikkede i dine Interne Links, stod Søg som S?g. Det kan kun rettes manuelt og er hermed gjort.
______________________________

Hilsen Ellen

______________________________
www.jensens-madbl...


"Den som opfatter sig som færdiguddannet, er mere færdig end uddannet"
 
Brian
Okay, men var jo så også hva' jeg startede med at skrive, at der stod ? istedet æ-ø-å'er
Så jeg bare ikk' helt med på hvor jeg ska' rette de sidste ?'er henne, for er stadig galt i f.eks hele administrations delen hvor der bruges æ-ø-å

Prøvede som sagt at rette dem i Navigation via locale, men sku' så bare ha' gjort det via Interne links istedet heh...
 
Brian
Men har nu stadig få steder hvor jeg har ? istedet for æ-ø-å Frown
Nogen der har et råd til hvor jeg ka' rette det henne - vi snakker i selve Administrations-delen - og ka' ikk' lige gennemskue hvor jeg ska' rette det henne og tror nok jeg har fået fanget dem alle de andre steder det var galt?
 
Tutsi
Du skal ind i locales filerne. I den danske pakke ligger en mappe der hedder admin. Her finder du main.php. Ret alle æøå der.

æ = æ

ø = ø

å = å
______________________________

Hilsen Ellen

______________________________
www.jensens-madbl...


"Den som opfatter sig som færdiguddannet, er mere færdig end uddannet"
 
Brian
Det gjorde jeg så og midt i forløbet lod jeg mærke til at det ikk' er dem det er galt med.

Problemerne er i Administration/Brugere - og Opsætning
De ikoner jeg har dér hedder:

Brugere:
?ndring af administrativt kodeord

Opsætning:
Brugerh?ndtering
Debatops?tning
Hovedops?tning
Ops?tning af dato og klokkesl
Tilmeldingsops?tning

og de ligger ikk' i main.php - kiggede så ellers rundt, men lykkes ikk' at finde den fil de så sku' ligger i...?

Det tætteste der ligger i main.php er såsom:
Dato og klokkeslæt";
Rettelse af administrativt kodeord
Hovedindstillinger

- men det jo ikk' de rigtige...
Frown
 
Tutsi
Så er alle rettet, Jeg har rettet dem i databasen, så der er noget der er smuttet ved overflytning af databasen.
______________________________

Hilsen Ellen

______________________________
www.jensens-madbl...


"Den som opfatter sig som færdiguddannet, er mere færdig end uddannet"
 
Brian
Nice - takker og bukker. Smile

Var lige inde og få "æt" i røven af Opsætning af dato og klokkesl - og fint lige at ha' prøvet det også. Wink
 
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Prevented an unwanted file upload attempt! Generel debat - PHP-Fusion /7.02 1 13-02-2014 00:44
Billlede upload Kravlegården på Assensvej 2 12-10-2010 19:32
Billed album og upload af disse Kravlegården på Assensvej 17 11-04-2010 23:09
Fejl i themes - locale file Infusioner v7 15 24-02-2010 20:56
Medlems Site Statistik Kravlegården på Assensvej 11 13-02-2010 18:19